8. den

Po celodením chození po ostrově jsme docela unavení, takže volíme německo-japonský způsob cestování, který se nám osvědčil již v Pobaltí. Městečky na chvostu Lofot projíždíme autem a pokud nás něco zaujme, tak to důkladně vyfotíme ze všech úhlů. Začínáme v podstatě na konci ve vesničce s názvem Å. Å je asi nejturističtější vesnička na Lofotech, takže očkávejte velké parkoviště, hodně autobusů, prodejnu suvenýrů, restošky, chatky k pronajmutí či muzea (po zážitcích v Andenes či Borgu už neriskujeme).

Z Å se vracíme (ono se odtamtud už ani nikam jet nedá) a zastavujeme se v asi nejhezčí vesničce - Reine. Kousek od hlavní silnice se nachází výhled na městečko, hory i moře s pohlednicovým motivem. Popojíždíme dál a konečně vidíme panorámata, která byla předevčírem schována. Na nádherné pláži u Flakstadu nejprve obědváme a následně si jdeme zahrát petanque. Písečná pláž je asi nejlepší povrch, na jakém jsme na severu hráli.

Petanque na pláži měl velice dramatický závěr. Děvčata už vedou 9:5, ale po úspěšné ofenzívě jdeme s Jardou do vedení na 12:9, děvčata kontrují čtyřboďákem (12:13), ale vzápětí tříboďákem získáváme s Jardou hru (15:13) a ujímáme se již vedení 4:1 na zápasy.

Pokračujeme po ostrovech stále na severovýchod a zastavujeme se v městečku Henningsvær, které bylo motivem na našich pohledech zaslaných domů. To je opravdu krásné městečko s minimem turistů. Libuška zde pořizuje za Jardova velkého nadšení plyšového Sobíka, který nás po zbytek cesty naviguje z místa spolujezdce.

Večer a noc trávíme na (patrně) veřejném tábořišti (WC, voda), kde je dostatek prostoru pro naše stany. Okolo bydlí rozmanitá společnost složená z norských a švédských lezců či finských kajakářů. Poblíž je umístěna také keška, kterou úspěšně lovíme.