10. den

Ráno nás trochu časněji budí komáři, kteří asi nemohli dospat, a tak někdy před devátou vyrážíme směrem na druhou chatu - Ragohytta. Zhruba tříhodinová cesta začíná nejprve stoupáním, ale pak se již dostaneme nad úroveň lesa a relativně dobře značená trasa kličkuje po kamenných plotnách mezi balvany a občas i přes potoky.

Na Ragohyttu jsme dorazili kolem poledne, takže se děvčata pustila do kuchtění a chlapci mezitím odpočívali. Ragohytta je o něco menší než Storskoghytta, jsou tu jen dve postele, jedna matrace navic, ale jinak obsahuje dostatek nástrojů k tomu, abyste si tu uvařili oběd či usušili věci.

Po obědě padlo rozhodnutí dobýt horu Rago, která je z chaty krásně vidět. Věci jsme nechali v chatě a vyrazili relativně nalehko a dle rad z deníku chaty. Ještě před odchodem jsme potkali dvojici mladých Norů (z Lofot) s huskym, kteří se vraceli ze Švédska. Na vrchol dorazili jen Buráci, kteří tam potkali jednoho trochu bláznivého Slováka, a my s Jančou jsme došli do sedla pod vrchol, odkud byl také krásný výhled.

Na vrchol hory Rago nevedou značené cesty, ale za dobrého počasí se není moc kde ztratit, případně lze sledovat místy rozeseté mužíky. Od Ragohytty stačí stále sledovat sedlo napravo a z něj pak buď přímo nahoru nebo obkroužit ledovcové jezero a poté nahoru. Za mlhy či hustého deště to může být na kamenných plotnách trochu husté a orientačně náročné.

Vzhledem k tomu, že jsme stále měli dostatek času (bylo asi půl šesté večer), jsme vyrazili zpátky na Storskoghyttu. Popravdě řečeno jsme moc nepočítali s tím, že bychom tam byli opět sami, neboť bývá chata poměrně často navštěvována. Nakonec jsme jen kousek od chaty zahlédli jeden stan (takový spešl týpí s komínem), ale v chatě bylo opět prázdno. Po náročném dni bodla koupel v jezeře i kostky spojené s dopíjením placatky.

Oproti předchozí noci byla chata plná komárů (asi se to rozkřiklo, že tam budem), takže noc moc klidná ani příjemná nebyla.

Foto dne

Rago

klikněte pro celou mapu celá trasa